Kaj je privlačnost delodajalca in kaj znamka delodajalca?
Privlačnost delodajalca predstavlja odgovor na tri vprašanja: prepoznavnost, zaželenost in poznavanje. Ponuja vpogled v to, kako podjetje vidijo drugi.
Znamka delodajalca predstavlja vse zaznave in stališča do podjetja kot delodajalca – tako s strani obstoječih zaposlenih kot tudi s strani širše javnosti in potencialnih kandidatov. Ali kot pravi Jeff Bezos, ustanovitelj Amazona: »Vaša znamka je to, kar govorijo o vas, ko vas ni v sobi.«
Znamka delodajalca posreduje informacije o tem, zakaj je podjetje odličen delodajalec, ki medse sprejema najboljše talente in ponuja edinstveno delovno izkušnjo. Je rezultat prepleta znanj znamčenja in kadrovskega menedžmenta, s pomočjo katerih podjetje prepozna, oblikuje in komunicira svojo edinstveno kulturo.
Privlačnost delodajalca je sestavljena iz treh ključnih področij:
1. Poznavanje delodajalca
Poda sliko o tem, v kolikšni meri se potencialni iskalci zaposlitve zavedajo podjetja in ga s tem prepoznajo kot potencialnega delodajalca.
2. Zaželenost delodajalca
Predstavlja informacijo o tem, kako potencialni iskalci zaposlitve podjetje vrednotijo kot organizacijo, kjer bi se želeli zaposliti.
3. Podoba delodajalca
Predstavlja povprečno oceno šestih dejavnikov, ki smo jih s pomočjo preliminarne raziskave identificirali kot ključne oz. najpomembnejše pri izbiri delodajalca:
- medosebni odnosi,
- možnost razvoja kariere,
- stimulativno plačilo in druge ugodnosti,
- zanimivo delo,
- družbena odgovornost,
- ugled podjetja,
- varnost ter stabilnost zaposlitve,
- ravnotežje med delom in prostim časom.
Kakšne koristi prinaša upravljanje znamke delodajalca?
Koristi privlačne znamke delodajalca so vidne na več področjih: na področju privabljanja in zaposlovanja novih kadrov, zavzetosti zaposlenih in organizacijske kulture, prepoznavnosti, diferenciaciji ter tudi na področju poslovnih rezultatov.
Na področju zaposlovanja podjetja s privlačno znamko delodajalca opažajo naslednje prednosti:
- večje število kakovostnih prijav na prosta delovna mesta,
- hitrejši in cenejši proces iskanja in selekcije kadrov,
- prepoznavnost na trgu ponudnikov delovnih mest kot odličen zaposlovalec (predvsem za deficitarne poklice),
- jasna pričakovanja o zaposlitvi v podjetju in zato boljša zaposlitvena izkušnja.